Йоръм Сон Йоръм Сон

Йоръм Сон

Поетична елегантност, вродено чувство за изразителни нюанси и сила да се прожектират смели, драматични контрасти са сред завладяващите характеристики на пианизма на Йоръм Сон. Нейното изтънчено артистично изкуство се издига от спиращ дъха технически контрол и дълбока съпричастност към емоционалния нрав на произведенията в нейния поразително широк репертоар. Тя е водена преди всичко от естественото си любопитство да изследва множество музикални жанрове и стилове и желанието да разкрие това, което тя описва като „чистата същност“ на всичко, което изпълнява. Йоръм Сон отказва да наложи ограничения върху своята артистична свобода и остава решена да изследва нова артистична територия. Изборът ѝ на репертоар, който обхваща всичко от произведенията на Бах и Моцарт до тези на Шчедрин и Капустин, се ръководи главно от качеството и дълбочината на музиката.

Много търсена като рециталист, концертиращ солист и камерен музикант, Йоръм Сон печели аплодисменти от критиците за дълбоките прозрения и интелигентността на нейните интерпретации. Нейното развитие като всеобхватен артист е придобито от сътрудничеството с различни диригенти като Лорин Маазел, Дмитрий Китайенко, Валери Гергиев, Антонио Папано, Андрю Манце, Хайме Мартин, Юн Маркл, Роберто Гонсалес-Моняс, Джонатан Хейуърд, Райън Банкрофт, Пабло Гонзалес, Пиетари Инкинен, Ейвинд Адланд, Йоана Карнейро, Аня Бихлмайер, Дима Слободениук, Гергели Мадарас, Александър Шели и Омер Меир Уелбер.

По време на сезон 22/23 Сон работи като артист-резидент с Residentie Orkest в Хага с изпълнения на Концерт за пиано No.25 на Моцарт, „Рапсодия в синьо“ и „Аз открих ритъм“ на Гершуин, Концерт за пиано No.2 на Сен-Сан и Концерт за пиано за лява ръка на Равел. Други акценти през сезона 22/23 включват поредица от дебютни изпълнения с Националния оркестър на Уелс на BBC и Симфоничния оркестър на Финландското радио (Концерт за пиано No.2 на Рахманинов), Радиофилхармонията на NDR (Концерт за пиано No.4 на Бетовен и Концерт за пиано No.4 на Рахманинов 2), Симфоничният оркестър на Детройт (Концерт за пиано No.1 на Менделсон), Симфоничния оркестър на Астурия (Симфония No.4 на Szymanowski), Музик колегиум Винтертур (Концерт за пиано в сол мажор на Равел), Шотландският камерен оркестър (Концерт за пиано на Моцарт No.27), Камерен оркестър Saint Paul (Концерт за пиано No.2 на Бетовен и Концерт за пиано No.23 на Моцарт), Симфоничният оркестър на Сидни (Концерт за пиано No.20 на Моцарт), Симфоничен оркестър на Мелбърн (Концерт за пиано на Равел в сол мажор), Тасманийски Симфония (Концерт за пиано на Шопен № 2) и Окландска филхармония (Концерт за пиано на Шопен № 2). Сом закри сезона с дебютите си на Международния фестивал в Единбург, Фестивала на камерната музика в Розендал и обратното посещение на Пиано фестивала в Хелсингборг.

През сезон 23/24 Йоръм Сон си сътрудничи отново с Немското радио Саарбрюкен  у дома в Германия и на турне в Южна Корея, включващо Концерт за пиано No.3 на Рахманинов, Тасманийска симфония с Концерт за пиано No.3 на Рахманинов и Филхармония на Окланд с Концерт за пиано No.24 на Моцарт. Пианистката прави дебют с Филхармоничния оркестър на Осло, изпълнявайки Концерт за пиано No.2 на Шопен, Симфоничният оркестър на Атланта, изпълняващ Концерт за пиано на Britten, Симфоничният оркестър на Ванкувър, изпълнявайки Концерт за пиано No.20 на Моцарт, Оркестърът на NAC, изпълняващ Концерт за пиано No.2 на Прокофиев, Симфоничен оркестър на Западна Австралия с Концерт за пиано No.3 на Рахманинов и Симфония на Тенерифе с Концерт за пиано No.3 на Рахманинов.

Тя също така се завръща в центъра за рецитали в Мелбърн, Международната пиано серия в Аделаида, Музикалния фестивал в Мозел и прави дебютни рецитали на Сингапурския международен пиано фестивал и Международния пиано фестивал в Оейраш, Португалия.

Международният обхват на нейното творчество от последните сезони е ясно отразен в сътрудничеството с оркестъра на Концертхаус Берлин, оркестрите Гюрцених, Дрезденската филхармония и Тонкюнстлер, Филхармонията на Френското радио и Националният оркестър на Франция, Кралската филхармония в Лиеж, Симфоничният оркестър на град Бирмингам, оркестър Aurora, Филхармонията на BBC на BBC Proms 2019, BBC Шотландия, Кралският филхармоничен оркестър на Ливърпул, Фестивалът в Будапеща, Хелзинки и Филхармонията на Берген, Базелската симфония, Кастилия y Симфоничния оркестър на Леон и Испанското радио и телевизия, Сингапурския симфоничен оркестър, Симфоничния оркестър на Сан Диего и Детройт и Оркестъра на Мариински.

Йоръм Сон е родена във Вонджу, Южна Корея през 1986 г. Получава първите си уроци по пиано на три години и половина. Тя е сред лауреатите на Международния конкурс за млади музиканти "Чайковски" през 1997 г. и печели Международния конкурс за пиано "Оберлин" две години по-късно. Сон учи в Корейския национален университет по изкуствата и продължава обучението си при професор Арие Варди във Висшето училище за Музика, Театър и Медии в Хановер.

Пианистката привлече международно внимание, когато си осигури второ място и награда за най-добро изпълнение на камерна музика на конкурса Van Cliburn през 2009 г. Успешно защитава позицията си сред най-талантливите артисти от своето поколение на Международния конкурс „Чайковски“ през 2011 г., където печели сребърен медал и получава престижните награди на конкурса за най-добро камерно концертно изпълнение и най-добро изпълнение на произведение по поръчка.

През последното десетилетие Йоръм Сон постига световно признание не на последно място с интерпретациите си на концерти за пиано на Моцарт. През 2016 г. тя се присъединява към оркестъра „Академията на Свети Мартин в полята“ и Сър Невил Маринър в това, което се оказа последният запис на диригента, и  създават лъчиста интерпретация на Концерт за пиано No.21 на Моцарт за Onyx Classics. Йоръм прави своя дебют в Лондон в Кадоган Хол със същата творба и оркестър през 2018 г. и очарова публиката в Ройъл Абърт Хол на следващата година с Концерт за пиано No.15 на Моцарт за нейния дебют на BBC Proms. Видеото в YouTube на нейното изпълнение на Концерт за пиано на Моцарт No.21 на Международния конкурс Чайковски е гледано почти 23 милиона пъти, което се смята за рекордна цифра за всяко произведение на Моцарт на живо в платформата.

В допълнение към нейния изцяло Моцартов албум за Onyx (2018), съвсем наскоро Йоръм Сон издаде дебюта си за Naïve през март 2023 г. със зашеметяващ бокссет от пълните сонати за пиано на Моцарт, албумът спечели ранно признание от международната класическа преса, включително беше наречен Classic Албум на седмицата на FM. Дискографията на Йоръм включва също Modern Times, албум с творби на Берг, Прокофиев, Стравински и Равел (Decca, 2016), запис на Фантазия в C, Kreisleriana и Arabesque на Шуман (Onyx, 2020) и диск, посветен на Осемте на Николай Капустин Концертни етюди, Соната за пиано №2 и други представителни композиции (Оникс, 2021).

ПАРТНЬОРИ

СПОНСОРИ И ДАРИТЕЛИ

МЕДИЙНИ ПАРТНЬОРИ

ПОЛЕЗНИ ВРЪЗКИ

Сайтът използва бисквитките (“cookies”), които ни помагат, за да предоставим определени функционалности. Продължавайки да използвате този сайт, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“ съгласно нашата Политика за използване на бисквитки.
ОK
© Мартенски музикални дни 2012 - 2024 | Design & Development by FORMA Design Bureau