1 1

Струнен квартет Ébène

Имаме нужда от вдъхновението на публиката казва един от членовете на квартет Ébène в интервю за NZZ през пролетта на 2020. Това е една от централните идеи на техния проект Beethoven Around the World. Между май 2019 и януари 2020 квартетът записва 16-те струнни квартета на Бетовен, като ги влючва в световен проект на 6 континента. С този пълен запис четиримата празнуват своята 20-годишна сценична дейност, която увенчават с изпълнения на пълния цикъл от струнни квартети на Бетовен в големи европейски зали като Филхармонията в Париж или Alte Oper във Франкфурт, Карнеги хол в Ню Йорк, фестивала във Вербие и Концер- тхаус във Виена.

Квартетът поема по пътя на славата след обучение с Квартет Изаи в Париж и съвместната работа с артисти от класата на Габор Такаш, Е. Фелц и Дьорд Куртаг. Изключителният им успех на конкурса ARD през 2004 бележи началото на техния възход към славата. През 2005 квар- тетът печели и наградата Белмонт на Фондация Форберг-Шнайдер, през 2007 става носител и на наградата на Borletti-Buitoni Trust. През 2019, като първи ансамбъл в историята, е удостоен с Франкфуртската музикална награда.

В допълнение към традиционния репертоар, квартетът се впуска и в други стилове (Струнен квартет, който лесно може да се превърне в джаз банда – New York Times, 2009). Това, което започва през 1999 като почивка в стаите на университета – импровизации на джаз стандарти и поп песни, се превръща в запазена марка на Quatuor Ébène. До момента квартетът има изда- дени 3 албума в тези жанрове – Fiction (2010), Brazil (2014) и Eternal Stories (2017). Свободният подход към различни стилове създава усилие, което е благоприятно за всеки аспект от тяхната артистична дейност. Сложността на тяхното творчество се посреща ентусиазирано от публиката и критиката.

Албумите на Ébène със записи на Барток, Бетовен, Дебюси, Хайдн, Форе и братята и сестрите на Менделсон получават множество награди, вкл. Gramophone, BBC Music Magazine и Midem Classic Award. През 2015 и 2016 музикантите се посвещават на темата Излъгани. Те участват в албума Green (Mélodies françaises) на Филип Яруски и издават албум на Шуберт с Матиас Гьорне (аранжименти за струнен квартет, баритон и контрабас от Рафаел Мерлин) и Струнен квинтет от Шуберт с Готие Капюсон. Заедно с Антоан Таместит квартетът записва

струнните квинтети на Моцарт KV 515 и KV 516, които издават през есента на 2022.

С харизматичното си свирене, свежия си подход към традицията и откритото си ангажиране с нови форми, музикантите успяват да достигнат до широка аудитория от млади слушатели и да вложат таланта си в редовните майсторски класове в Парижката консерватория. През януари 2021 квартетът получава поръчка от Университета за музика и сценични изкуства в Мюнхен да създаде клас за струнен квартет като част от новооснованата Quatuor Ébène Academy.

С началото на сезон 2022/23 Quatuor Ébène влиза в три резидентни програми едновременно. Ансамбълът става резидентен квартет на Френското национално радо с по три концерта през следващите три сезона, в които ще представи широкия спектър на своето май- сторство. Заедно със своите колеги и приятели от Белчеа Квартет ще изнесат съвместен цикъл във Виенския Концертхаус през настоящия сезон. От есента на 2022 са и резидентен квартет на Бетовеновия фестивал в Бон с четири концерта. Освен това продължават концертния си цикъл от три части в Мюнхен за Концертната дирекция Хьортнагел.

Други акценти от сезона включват концертите им в Тонхале (Цюрих), в залата на Elbphilharmonie в Хамбург, в Берлинската и Люксембурската филхармонии, Wigmore Hall в Лондон, както и участие в Биеналето на струнния квартет в Барселона.

Пиер Коломбе свири на две цигулки: цигулка на Антонио Страдивари от 1717, Piatti, любезно предос- тавена от щедър спонсор чрез Международното дружество за цигулки Beares, и цигулка Matteo Goffriller от 1736, щедро предоставена от Габриеле Форберг- Шнайдер, както и лък от Чарлз Турте (Париж, 19. век), също предоставен от Габриеле Форберг-Шнайдер.

Габриел льо Магадюр свири на две цигулки: цигулка на Guarnerius Del Gesù, предоставена от Международното общество за цигулки Beares, и цигулка от около 1740 с етикет на Guarneri, заета от габриеле Форберг-Шнайдер. Той свири на лък от Доминик Пекат (около 1845), предос- тавена на заем от Габриеле Форберг Шнайдер.

Мари Шилем e свири на две виоли: Страдивари от 1734 г., Гибсън, щедро заета от Фондация Страдивари Хабисройтингер и виола от Марсел Холмайр, Фюсен (1625) предоставена от Габриеле Форберг-Шнайдер.

НОВИНИ

Виж всички

ПАРТНЬОРИ

СПОНСОРИ И ДАРИТЕЛИ

МЕДИЙНИ ПАРТНЬОРИ

ПОЛЕЗНИ ВРЪЗКИ

Сайтът използва бисквитките (“cookies”), които ни помагат, за да предоставим определени функционалности. Продължавайки да използвате този сайт, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“ съгласно нашата Политика за използване на бисквитки.
ОK
© Мартенски музикални дни 2012 - 2025 | Design & Development by FORMA Design Bureau